Etunimiä (miesten ja naisten) kappaleiden nimissä
Grabb
2005-05-02 13:15:46 UTC
Etsin suomalaisia ja ruotsalaisia kappaleita, joissa on miehen tai naisen
nimi (myös lempinimet kuten "Palle" ja "Kake").

Nämä olen saanut listattua itse toistaiseksi:

Palle and the boys - Popeda
Puoliväli-Heikki - Lapinlahden Linnut
Komee Jaska - Pate Mustajärvi
Karilla on Saxofooni - J. Karjalainen
Kake-Rock - Kake Singers
Timo meni pomppulinnaan - Tohtori Orff?
Kake kastemato - Reportteri?
Pekka, Osmo, Oippa ja mä - Mikko Alatalo
Pasi Virtanen - Pojat
Harri - Klamydia
Harri-possu - Klamydia
Harri - Zencafe
Jaakko kulta - ?

Onko teillä tiedossa muitakin?
Ruotsalaiset nimet kuten Kent, Kena, Mats, Mikael, Johan olisivat kiva saada
kans kappaleissa...

Kari
ana-conda
Lasse Vehviläinen - Juice Leskinen
Lasse Pere
2005-05-02 13:43:59 UTC
Zen Cafe: Virpi
Juice Leskinen: Einarin polkupyörä
Juice Leskinen: Jalkahiki-Viki
Ne Luumäet: Siinä on punk Kari
Sig: Tiina menee naimisiin
Se: Tiina on niin nuori
Pojat: Tiinalla on poikaystävä
M.A. Numminen: Olen nähnyt Helga-neidin kylvyssä
M.A. Numminen: Helga-neidin ei pidä enää mennä kylpyyn
Jaakko Teppo: Hilma ja Onni
Kaseva: Pena
Lapinlahden Linnut: Tero ja minä

Toista viestiä tässä ryhmässä lainaten:
"Mari pogoaa - Mari on förbi - Mari jumppaa - Marin tytär - Paha Mari -
Mari on nyt kuollut ...
Ypö-viis, Pojat, Ne Luumäet, Luonteri Surf ja miljoona muuta
Ramones-versiota samoilta bändeiltä."
Jouni Nordlund
2005-05-02 19:05:25 UTC
Post by Lasse Pere
Sig: Tiina menee naimisiin
Se: Tiina on niin nuori
Pojat: Tiinalla on poikaystävä
Matti Inkinen: Matti Inkinen
Sleepy Sleepers: Repa Löysä (tms.)
Sleepy Sleepers: Väinö on maksaton mies
Sleepy Sleepers: (Lennä) Nykäsen Matti
Sepi Kumpulainen: Esko Aho
J. Karjalainen: Missä se Väinö on
Jukka Virtanen: Perspirantti-Antti
Jukka Virtanen: Hanna ja Niilo
Mamba: Reiska
Hausmylly: Hessu Hopo
Jope Ruonansuu: Paavo kaahaa
Jope Ruonansuu: Pulkkisen Jorma
Jope Ruonansuu: Oula Mälkättäjä rap
Jope Ruonansuu: Pekka Höyryttää/Pekka-poika posteljooni
Vesa-Matti Loiri & joku: Uuno on numero yksi
Aki ja Turo: Mä Turo oon (Olen hautausmaa)
Turon isä: Jori 15v.
Leevi & the Leavings: Teuvo, maanteiden kuningas
Leevi & the Leavings: Poika nimeltä Päivi

Tässä miesten nimiä, naisista lienee moninkertainen määrä lauluja.
--
Jouni Nordlund
Don't worry about people stealing an idea. If it's original,
you will have to ram it down their throats. - Howard Aiken
Jouni Nordlund
2005-05-02 13:47:29 UTC
Post by Grabb
[...]
Pena - Kaseva (?)
Ake, Kake, Keke, Make, Pera ja mä - Hector :-)
Kyllösen Pentti - Martti Servo
Sebastian - Papu ja pojat

Näitä lienee tusinoittain. Oletko Poppikoulun asialla?-)
k***@iki.fi
2005-05-02 14:10:53 UTC
Post by Grabb
[...]
Tässä omalta levyltä kaivetut (ja jos olisin tiennyt että näitä on
näin paljon, niin olisin jättänyt kyllä vastaamatta...):

Jorma - 000
Minerva - Aki Sirkesalo
Mikan faijan BMW - Anssi Kela
My Sharona - Boycott
Aino - Dingo
Hullu Henri - Dingo
Hannu ja Kerttu - Don Huonot
Gloria - Egotrippi
Akun tehdas - Eppu Normaali
Ripa Rapa - Eppu Normaali
John Fogerty - Eppu Normaali
Kuka on Pertti Ström - Eppu Normaali
Esko veti ison geen - Eppu Normaali
Dick Tracy - Francine
Iiris - Francine
Matilda-Gorilla - Fröbelin palikat
Ville ja Valle - Fröbelin palikat
Uu Onni gonna - Fröbelin palikat
Laila - Hasse Walli
Suzanne - Hector
Laura - Hector
Eki-setä - Hector
Little Rachel - Heikki Silvennoinen
Aurora - Heikki Silvennoinen
Mary Jane - Hurriganes
Kenny at the corner - Hurriganes
Pentti - Ismo Alanko Säätiö
Emil Zatopek - Sielun veljet
Sampo - Ismo Alanko Säätiö
Laura Häkkisen silmät - J. Karjalainen
Aleks ja Jaan - Juha Watt Vainio
Kumi-Roope - Juha Watt Vainio
Sanna - Juha Watt Vainio
Napoleonin mopo - Juice
Erkki twistaa - Juice
Aila bailaa - Juice
Matteus, Markus, Luukas ja mä - Juice
Molla - Juice
Dimitri - Jukka Tolonen
Jussi and the boys - Juliet Jonesin sydän
Joonatan - Jussi Hakulinen
Martti song - Kiima
Saku Sammakko - Kiima
Waltzing Matilda - Kiima
Tanya - Kingston Wall
Aleksi - Klamydia
Nina Autio - Klamydia
Aku Ankka-laulu - Klamydia
Oo Sammy! - Kolmas nainen
Vanha herra Mauri - Kontra
Mikko Mielevän autokorjaamo - Kontra
Eevan perintö - Hullu ukko & Kotiteollisuus (nyk. Kotiteollisuus)
Soile Söderberg - Leevi & the Leavings
Laura Jenna Ellinoora Alexandra - Leevi & the Leavings
Poika nimeltä Päivi - Leevi & the Leavings
Mitä kuuluu Marja-Leena? - Leevi & the Leavings
Rock on, Rudy - Leevi & the Leavings
Mieletön Melinda - Leevi & the Leavings
Teuvo, maanteiden kuningas - Leevi & the Leavings
Kyllikki - Leevi & the Leavings
Esa Pakarisen näköinen nainen - Leevi & the Leavings
Amalia - Leevi & the Leavings
Marjo-Riitta, rahtarin rakkaus - Leevi & the Leavings
Elina, mitä mä teen? - Leevi & the Leavings
Miranda - Leevi & the Leavings
Laineen Pia - Leevi & the Leavings
Kelmi-Kallen kohellus - Lenni-Kalle Taipale Trio
Antti Kaitainen - Lyijykomppania
Aku Ankka raskaana - Maho Neitsyt
Jesse - Maho Neitsyt
Kristiina - Maija Vilkkumaa
Ingalsin Laura - Maija Vilkkumaa
Elena Leeve - Maj Karman Kauniit Kuvat
Jonnat tulevat - Maj Karman Kauniit Kuvat
Aurora - Mikko Kuustonen
Helenan baarissa - Miljoonasade
Annaliisa - Miljoonasade
Vesa ja Taimi - Moog Konttinen
Myrkky-Marja - Moog Konttinen
Tiina tanssii taas - Neljä Ruusua
Wilhelm Tell - Pizza Enrico
Niina - PMMP
Kersantti Karoliina - Popeda
Repe ja Lissu - Popeda
Karoliina - Retkibanaani
Rock against Seija Isonsaari - Neuroosi
Kulkuriveljeni Jan - Sir Elwoodin hiljaiset värit
Pikku Minna - Sir Elwoodin hiljaiset värit
John Holmes - Popeda
Betty Blue - The 69 Eyes
Reino Helismaa - Viikate
Mari pogoaa - Ypö Viis
Yö - Pro Patricia
Kaisa pieni - Zen Cafe
Harri - Zen Cafe
Virpi - Zen Cafe

//kimmo
[no .sig today]
Jari J
2005-05-02 15:08:50 UTC
Post by k***@iki.fi
Rock against Seija Isonsaari - Neuroosi
//kimmo
Tuota sinkkua painettiin varman 100kpl tai vastaavaa. Mulla on yksi. Saako
kysyä mistä edes tiedät moisen olevan olemassa?
:)

Jj
k***@iki.fi
2005-05-02 15:39:52 UTC
Post by Jari J
Post by k***@iki.fi
Rock against Seija Isonsaari - Neuroosi
//kimmo
Tuota sinkkua painettiin varman 100kpl tai vastaavaa. Mulla on yksi. Saako
kysyä mistä edes tiedät moisen olevan olemassa?
Ööö... koska minulla on se biisi?

Ei vaan, nykyaika on ihmeellinen: mp3:sena tuokin löytyy. Vinyylinäkin
se on käsissä ollut ja siitä se on sitten saatu kopsatuksi.

//kimmo
I'll do the stupid thing first and then you shy people follow...
- FZ -
Jari J
2005-05-03 15:51:03 UTC
Post by k***@iki.fi
Ööö... koska minulla on se biisi?
Ei vaan, nykyaika on ihmeellinen: mp3:sena tuokin löytyy. Vinyylinäkin
se on käsissä ollut ja siitä se on sitten saatu kopsatuksi.
//kimmo
Ookei.
Tuntui vaan hassulta törmätä tuohon. Oli tuttujen kavereiden bändi ja
varmaan ainoa niiden äänite. Mahtoivatkohan montakaan keikkaa edes koskaan
tehdä. Vinyylinä on jo varmaan aika harvinainen tapaus.

Jj
k***@iki.fi
2005-05-03 15:59:35 UTC
Post by Jari J
[...]
Jossain divarissa näkyi olevan myynnissä "tarjoa ja me nauramme
sinulle"-hinnalla, joten kaipa sitä joku muukin arvostaa. Sano pojille
terveisiä kun näet että hyvää musiikkia mahtuisi maailmaan enemmänkin.

//kimmo
[no .sig today]
Musca
2005-05-02 15:01:56 UTC
Post by Grabb
Etsin suomalaisia ja ruotsalaisia kappaleita, joissa on miehen tai
naisen nimi (myös lempinimet kuten "Palle" ja "Kake").
Esko Riihelän painajainen - Anssi Kela
Mikan faijan BMW - Anssi Kela
Milla - Anssi Kela
Ilona? - Apulanta
Akselin ja Elinan häävalssi - mm. Timo Rautiainen ja moni muu
Muistan Sua Elaine - Pirkka-Pekka Petelius / Club for Five
Gloria - Egotrippi
Esko A - Raptori
Töpseli-Tuija - Hausmylly
Harri - Zen Cafe / Klamydia
Juulian totuudet - Irina
Scarlett - Indica
Charlie Brown - Virve Rosti / Menneisyyden vangit / Jean S.
Kesä-Esa - Jean S.
Missä on Marko - Klamydia
Nina Autio - Klamydia
Tia Maria - Yö
Sella - Zen Cafe
--
-Musca-

Mielipiteeni on selvä
- älä sekoita minua tosiasioilla.
pirkko
2005-05-02 16:12:30 UTC
Post by Grabb
[...]
täällä valmiit listat
http://www.hypermedia.fi/VYS/laulut-1.html
http://www.hypermedia.fi/VYS/laulut-2.html
J. J. Marjanen
2005-05-02 18:33:12 UTC
Post by pirkko
täällä valmiit listat
http://www.hypermedia.fi/VYS/laulut-1.html
http://www.hypermedia.fi/VYS/laulut-2.html
Kiitokset vain kokoamieni luetteloitten mainitsemisesta,
mutta tuossa on siis vain NAISENnimilauluja. Listaan
otetaan toki mielihyvin vastaan täydennyksiä, omat
kiinnostuksenkohteeni kun ovat lähinnä viihteen ja
vanhan iskelmän puolella.

Jari J. Marjanen
JS
2005-05-02 16:31:33 UTC
K. Peitsamolta:

Karin syntymä
Kari Peitsamon ensimmäinen protestilaulu
Balladi Kari Peitsamosta
Toinen balladi Kari Peitsamosta
Kari-rapsodia
Karin blues
Jaana S
Ahmed Ahne
Ei kai Hectorillakaan ole helppoa
Hector on hyvä jätkä
Setä Ben ja hänen lentävät syntetisaattorinsa: minut lukittiin
vahingossa galleriaan
Gepetto teki minut!
Mary Ann
Topi Katin talo
Cupido ja tytöt
Harry Hevonen
Aabrahamin kapakka
Ilpo
Jane
Pois on Alice
Hei Päivi
Gulliverin retket
Albert
Balladi Keith Richardsista
Arja-tädin ihmeellinen matka
Nummen Immu
Balladi Jimi Hendrixistä
Ethän vertaa mua Elvikseen
Ei Elviskään ois saanut häntä jäämään
Miksi Roy Orbison pukeutui mustaan
Lyydia
Herra Edgar Allan Poe
Rafael Rockfinger
Meille Jeesus syntynyt on
Mao boogie
Joe-poika Singaporesta
Andreas Baader Song
Elvira, Mistress Of The Dark
Taavi Lintunen
Harri Ahola
2005-05-02 19:54:04 UTC
Post by Grabb
Etsin suomalaisia ja ruotsalaisia kappaleita, joissa on miehen tai naisen
nimi
Keke Rosberg Formula Rock - Matti Pellonpää

-Harri
Harri Ahola
2005-05-03 03:12:45 UTC
Post by Harri Ahola
Keke Rosberg Formula Rock - Matti Pellonpää
Johon olisi nyt hyvä jonkun tehdä sukupolvipäivitys (viitaten toiseen
ketjuun täällä noista jatkobiiseistä).
Nico, Nico, Nico... Ruusperi, Ruusperi...

-Harri
londey
2005-05-03 13:13:29 UTC
Mut kuka laulajaksi ? Alkuperäisen ansiokkaasti laulanut Matti
(Taiteilija Jumalan armosta huolimatta) Pellonpään manttelinperijää ei
kovin helposti löydy
-Harri
k***@iki.fi
2005-05-03 05:34:04 UTC
On Mon, 02 May 2005 22:54:04 +0300, Harri Ahola
Post by Harri Ahola
Post by Grabb
Etsin suomalaisia ja ruotsalaisia kappaleita, joissa on miehen tai naisen
nimi
Keke Rosberg Formula Rock - Matti Pellonpää
Niijjoo, unohtui mainita että tohon aikaisempaan listaan en viitsinyt
listata kaikkia Jope Ruonansuun kappaleita mutta niitä en kyllä edes
musiikiksi laskisikaan. Niissä näkyy joka toisessa olevan joku nimi
nimessä.

//kimmo
A modern US Navy cruiser now requires 26 tons of manuals.
This is enough to affect the vessel's performance.
-- `New Scientist' article on the paperless office --
PJ
2005-05-03 07:14:08 UTC
Mari - Kaseva
Hullu Helena - Timo Kiiskinen
Miika Rouvinen
2005-05-03 09:39:53 UTC
Post by Grabb
Etsin suomalaisia ja ruotsalaisia kappaleita, joissa on miehen tai naisen
nimi (myös lempinimet kuten "Palle" ja "Kake").
Timo meni pomppulinnaan - Tohtori Orff?
Tohtori Orff & herra Dalcrozella on toki muitakin:
- Virtasen Jone
- Jarkko
- Antero
- Prinsessa Charlotta
- Matti ja Maija
- Anna O'Virtanen

Noitalinna Huraa!:lla seuraavat:
- Kirsi
- Pablon pahempi bossanova

Kannattaa myös katsella Kumikamelin levy Senssit sekä mp3-muotoinen
netistä löytyvä Saturnuksen Vararengas.
T Soukko
2005-05-03 16:01:49 UTC
Post by Miika Rouvinen
- Kirsi
- Pablon pahempi bossanova
Tähän väliin sopii suomenkielinen 22 Pistepirkko:
-Kathy
-Jealouse & Joey
-Doris (mä olen ihan varma että näin bändin esittävän tämännimisen
biisin TV:ssä joskus alkuvuodesta 1986, miltään levyltä tätä ei
tietääkseni löydy)

J Karjalaisen Doris on varmaan jo mainittu. Entäs Inkvisition Arvi Lind?

t.Tero
http://www.kolumbus.fi/diidu/lauluframe.html
Ossi
2005-05-03 14:10:21 UTC
Jaakko Tepolta löytyy ainakin seuraavat kuolemattomat
jollotukset:
Pamela
Mikko-Sika Mallorcalla
Tauno
Klasu ja Pirkko
Lenita
Ryynäs-Topi
Rullatuoli-Aatu

Kaikkea sitä onkin...
--
-o-

"You can go a long way with a smile.

You can go a lot farther with a gun and a smile."

-Al Capone
Jukka Kuusisto
2005-05-03 14:28:39 UTC
Post by Ossi
[...]
Ja:
Römppäisen Veikko
Hilma ja Onni (loistava, suorastaan legendaarinen kappale!)

-Jukka
Jukka Kuusisto
Ossi
2005-05-03 14:39:15 UTC
Post by Jukka Kuusisto
Post by Ossi
[...]
Eikö tuolle Laukkasen Onnille muka ole tehty omaa biisiä!!!
Kylän ravattisonni sentään.

-Al Capone
Markku
2005-05-04 07:09:00 UTC
Mauno soittaa stereoo - Popeda
Soita Ilpo - Popeda
Oodi Tom Robinsonille - Popeda
Ellu - Popeda
Lauri Lutavuori - Popeda
Nyrkki-Kyllikki - Popeda
Tuomas parka - Popeda
Simo merihädässä - Popeda
Sika-Anteron laulu - Popeda

Jne...
Jouni Nordlund
2005-05-04 12:31:17 UTC
Post by Ossi
Eikö tuolle Laukkasen Onnille muka ole tehty omaa biisiä!!!
Kylän ravattisonni sentään.
Niin, Martti "Huuhaa" Innanenkin lauloi Gunnar-pässistä. Isojen poikien
levyillään mahtoi olla edustettuna Levanterit sun muut kovikset.
m***@gmail.com
2018-11-03 20:32:23 UTC
Maire laulu iskelmä
Sartsa