Tarjan vastaus
Anssi Kanninen
2005-10-25 19:50:36 UTC
Aloitetaanpa uusi ketju tälle keskustelulle. Pitäytykäämme aiheessa, ok?

http://www.tarjaturunen.com/fi/tarjankirje.html

Tässä kopio tekstistä siltä varalta, että ko. nettisivusto menee tukkoon:

Hyvä yleisö,

Viime sunnuntaiaamusta lähtien olen saanut lukuisia vaatimuksia eri
median tahoilta vastata tilanteeseen. Lehdiltä, radioasemilta,
TV-asemilta, faniklubeilta ja faneilta Suomesta sekä joka puolelta
maailmaa. Minun on sula mahdottomuus vastata miljooniin vaatimuksiin
jokaiselle yksitellen. Päätin kirjoittaa nyt omille nettisivuilleni
pienen kirjoituksen, jota mediakin voisi käyttää hyväkseen.

Tämä on surun ja tuskan hetki ja minun on hyvin hankala puhua tästä.

Olen tällä hetkellä Argentiinassa. Toivon, että voitte ymmärtää, kuinka
tämän järkyttävän, ennalta-arvaamattoman elämänmuutoksen jälkeen en
voinut jäädä yksin kotiimme Suomeen. Mieheni oli varannut lentolippunsa
Argentiinaan jo useita kuukausia sitten, joten minä päätin viime
hetkellä matkustaa hänen kanssaan. Mutta fakta, että olen Argentiinassa
ja että täältä on pitkä välimatka Suomeen, ei tietenkään ole mikään syy
siihen etten voisi kommentoida tilannetta ja tapahtunutta. En vain
itsekään vielä käsitä sitä enkä sitä, miksi pojat tekivät näin.

Viime perjantai 21. lokakuuta oli päivä, jota koko bändi oli odottanut
kauan.

Harjoitukset alkoivat aikaisin aamusta. Olin hyvin kipeä ja jännittynyt,
koska en ollut edes kyennyt laulamaan harjoituksissa.
Hermostuneisuuttani lisäsi se, että konserttiohjelma oli pidempi mitä
normaalisti Nightwishin konserteissa. Lisäksi me esiinnyimme vieraan
taiteilijan kanssa, minulla oli huomattavasti enemmän vaatevaihtoja
konsertin aikana ja ensimmäistä kertaa käytimme suuria screenejä sekä
yleensäkin suurempaa lavaproduktiota. Ei pidä tietenkään unohtaa faktaa,
että kaikkien edellisten muutoksien lisäksi konsertti taltioitiin.

Kaikki me bändin 5 ihmistä teimme mahdolliseksi sen, että vihdoinkin
soitimme Hartwall Areenalla konserttimme.

Vaikkakin jokainen meistä tiesi, että konsertti oli etukäteen
loppunmyyty, vasta lavalla ollessamme huomasimme, että jokaisen paikan
täytti kasvo. Tunne oli uskomaton.
En tule koskaan unohtamaan, miten ihanalta tuntui upean suomalaisen
yleisön kannustus ja vastaanotto.

Konsertin päätteeksi lavalla itkin ilon kyyneliä. Ilon kyyneliä siitä,
että sain tehtyä parhaani, vaikkakin olin sairas. Ilon kyyneliä siitä,
että meidän pitkä kiertue sai parhaan mahdollisen päätöksen ja ilon
kyyneliä siitä, että sain parhaimman kiitoksen mitä artisti voi toivoa
saavansa tekemästään työstä: suuret aploodit ja monet hymyilevät kasvot
edessäni. Sillä hetkellä en tiennyt, että joudun vuodattamaan surun
kyyneliä hyvinkin pian.

Konsertin jälkeen pojat kutsuivat minut takahuoneeseensa ja pyysivät
minua halaamaan kaikkia heitä yhdessä. Sillä hetkellä halaus tuntui
odottamattomalta, sillä tradiitioksi muuttunut halaus oli samanlainen,
jonka olimme tottuneet tekemään ennen jokaista konserttia. Traditio,
joka oli jäänyt pikku hiljaa lisääntyneiden riitojen jäädytettyä välimme.
Välitön tunteeni halatessani heitä oli kiitos, jonka sanoinkin ääneen,
saamatta siihen keneltäkään vastausta. Tämän jälkeen he antoivat minulle
kirjeen, jonka pyysivät minun lukevan seuraavana päivänä. Tämä kirje on
sama kirje, joka nyt on julkaistu avoimesti julkisuudessa.

Luin kirjeen ja järkytyin. En tiennyt mitä ajatella, enkä oikeastaan
vieläkään nyt kirjoittaessani näitä rivejä.

Aistin suurta vihaa kirjeessä. Ajatukseni ovat todella sekavat ja on
mahdoton ymmärtää tapahtunutta, mutta en halua vastata tähän vihaan
vielä suuremmalla vihalla. Yksityisasiat eivät missään nimessä pitäisi
tulla mainituiksi julkisesti. Olen pahoillani, että pojat ovat
tulkinneet meitä noin väärin. En tunnista itseäni siksi, jota kirjeessä
kuvaillaan.

Olen varma, että tämä on surullinen hetki meille kaikille, pojille myös.

Kun kuitenkin olisi ollut niin monta eri tapaa ja mahdollisuutta
ilmaista tämä asia minulle, en tule koskaan ymmärtämään tapaa jonka he
valitsivat. Kirjeessä he syyttivät minua useista pahoista asioista.
Mutta sillä, että he ottivat Marcelon, minun aviomieheni, mukaan tähän
sotkuun, he ylittivät rajan. Marcelo on mies, jota rakastan. Hän on
ystäväni ja hän on ollut suurin tuki minulle viime vuosina.

Me olimme olleet bändikavereita 9 vuoden ajan. Noiden vuosien aikana
koimme hyviä hetkiä sekä välillä hieman huonompia hetkiä. Minä luulin
tunteneeni nämä ihmiset, mutta olin väärässä. Toki tiesin jo minun ja
mieheni suhteen alusta lähtien etteivät bändin jäsenet hyväksyneet
häntä. Se oli helposti luettavissa jatkuvasti heidän kommenteistaan ja
käyttäytymisestään. Mistä se johtui? Siitä, että hän on syntynyt Etelä-
Amerikassa? Siitä, että minä valitsin avioliiton enkä jatkanut
olemistani bändin omana tyttönä? Siitä, että olen ainut nainen bändissä
eivätkä bändin jäsenet koskaan ottaneet minua vakavasti. Mieheni oli se,
joka auttoi saamaan ääneni kuuluviin?

Joka tapauksessa kaikki tämä jo tapahtunut ei tee heistä minun silmieni
edessä paholaisia. Nyt on aika rauhoittua ja ajatella tapahtunutta.
Minun täytyy laittaa tunteeni kokoon taas, mutta lupaan palata
julkisuuteen tässä asiassa pian. Aion ilmoittaa lehdistötilaisuudesta,
jossa tulen kertomaan tulevaisuuden suunnitelmistani. Tämä ei kuitenkaan
tarkoita sitä, että käyttäisin tilaisuutta aseena tai vastaiskuna ketään
vastaan. On todella vaikea miettiä rajaa henkilökohtaisten
yksityisasioiden ja sen välillä, mitä kaikki ovat omista tuntemuksistani
ja näkökulmastani oikeutettuja kuulemaan.

Upeata musiikkia mitä teimme yhdessä, ei voi mikään eikä kukaan hävittää
tai tuhota.

Kiitos kaikille ihmisille jotka kannustavat minua läpi tämän raskaan
ajan. Perheeni, ystäväni, kollegani sekä lukuisat fanini. Rakastan teitä
ja tunnen syvästi, etten ole teitä koskaan pettänyt.

Tarja
JukkaK
2005-10-25 20:51:53 UTC
Moi,
Post by Anssi Kanninen
http://www.tarjaturunen.com/fi/tarjankirje.html
Siitä, että olen ainut nainen bändissä eivätkä bändin jäsenet koskaan
ottaneet minua vakavasti.
Jos ollaan tekemässä heviä, niin en minäkään välttämättä ottaisi
oopperalaulajaopiskelijaa kovin vakavasti ainakaan jos puhutaan
"taiteellisista linjauksista". Vokalistin saappaat pystyy täyttämään tietyin
edellytyksin hyvinkin helposti. "Näkemystä" sen sijaan ei opi missään
musiikkiopistossa, valitettavasti!
Post by Anssi Kanninen
Mieheni oli se, joka auttoi saamaan ääneni kuuluviin?
= alkoi esittämään jotain "typeriä" vaatimuksia?
Post by Anssi Kanninen
Kiitos kaikille ihmisille jotka kannustavat minua läpi tämän raskaan ajan.
Perheeni, ystäväni, kollegani sekä lukuisat fanini. Rakastan teitä ja
tunnen syvästi, etten ole teitä koskaan pettänyt.
Siis nimenomaan Tarjan faneja eikä bändin faneja ;-)

Ehkä yksi hirveimmistä asioista on jos bändin "rivijäsen" joka ei ymmärrä
homman "ydintä" alkaa esittämään jotain typeriä parannuksia, linjanmuutoksia
tms. Tuloksena on ajan myötä pahimmillaanjärkyttävä konflikti, ja tuo
"rivijäsen" on pakko laittaa vaihtoon ellei ymmärrä itse lähteä. Jotenkin
tuntuu, että tässä voi hyvinkin olla takana vähän samaa.

JukkaK
unknown
2005-10-25 21:22:52 UTC
Post by JukkaK
[...]
Joka tapauksessa tämä Nightwishin uudempi tuotanto on hirvittävää
radiosoittopaskaa.

George Saraiste Jr.
2005-10-25 22:43:35 UTC
Post by unknown
tämä Nightwishin uudempi tuotanto on hirvittävää
radiosoittopaskaa.
Onneksi en ole päässyt siitä nauttimaan. Kun on nimittäin tuota
oikeata rokkiakin kuunneltavana. Niin... ja soitettavana.
:)

--gs--
juhana
2005-10-26 06:33:40 UTC
Post by unknown
Joka tapauksessa tämä Nightwishin uudempi tuotanto on hirvittävää
radiosoittopaskaa.
OT,OT, OT

heh, tyyppiesimerkki

Marginaalista tulee suosittu = "vittu kaupallista paskaa"

Saivat soundit kohdalleen muovisista synista kunnon sampleihin ja aitoihin
orkestereihin. Tarja älysi,ettei tuutausta löydy kovempaa, ja loikin
dynamiikan laulamalla vähän dimmaamalla, jotta kertseihin saatiin potuka
jne. jne. ja kynnys suursuosioon ylittyi maailman laajuisesti

tottakai vanhojen fanien mielestä perinteiseen suomalaiseen tapaan siitä
tuli "kapuallista paskaa"

Miksi kaupallinen menstys on yhtä kuin "paskaa"? Tää tuntuu aika
suomalaiselta ilmiöltä.

Tai onhan tätä pohdittukkin (täällä ja leffaryhmässä vuosien varrella). Se
puuttuu yksilöllisyyden kaipuuseen ja erikoisuuden tavoitteluun. Sitä
loukataan jos siitä tulee laajemmin suosittu
Mikko Järvinen
2005-10-26 06:56:59 UTC
Post by juhana
Post by unknown
Joka tapauksessa tämä Nightwishin uudempi tuotanto on hirvittävää
radiosoittopaskaa.
Marginaalista tulee suosittu = "vittu kaupallista paskaa"
Mutta kun ei se toimi. Tykkäsin ensimmäisestä levystä sellaisena
hiomattomana ja lupaavana tapauksena, mutta jo toisen kiekon kohdalla
oltiin karattu ihan liian kauas The Gatheringista - ihan liian lähelle
Stratovariusta.

On sitä bändejä, jotka ovat "kaupallistuttuaan" parantuneetkin,
esimerkiksi Rammsteinin Reise Reise on mielestäni toimivampi
kokonaisuus kuin Sehnsucht.
Mikko Järvinen - ech at iki dot fi - http://www.iki.fi/ech/
unknown
2005-10-26 07:39:48 UTC
Post by juhana
OT,OT, OT
heh, tyyppiesimerkki
Marginaalista tulee suosittu = "vittu kaupallista paskaa"
Ja vitut, tässä ei ole tuon kanssa mitään tekemistä.

juhana
2005-10-26 10:52:17 UTC
Post by unknown
Post by juhana
OT,OT, OT
heh, tyyppiesimerkki
Marginaalista tulee suosittu = "vittu kaupallista paskaa"
Ja vitut, tässä ei ole tuon kanssa mitään tekemistä.
niin, keltään yksilöltä kysyttäessä ei varmaan olekkaan, mutta ilmiö on
olemassa. Jokainen meistä pitää itseään yksilönä ja ei voi hyväksyä
tuollaisten asioiden vaikutusta, et sinäkään. Mistä tämä ilmiö sitten tulee,
kun kukaan ei siihen osallistu.. jaa-a
JiiHoo
2005-10-26 07:41:18 UTC
Post by juhana
tottakai vanhojen fanien mielestä perinteiseen suomalaiseen tapaan siitä
tuli "kapuallista paskaa"
Miksi kaupallinen menstys on yhtä kuin "paskaa"? Tää tuntuu aika
suomalaiselta ilmiöltä.
Minä teen nyt yllättävän tunnustuksen; minä kuuntelen ja katselen
MTV:ltä kaikkein miuluiten Rasmusta ja Himmiä. Ovat aivan loistavia
verrattuna siihen tyypilliseen paskaan mitä sieltä yleensä tulee.

En olisi ikinä uskonut, että suomalaiset bändit kuulostavat mielestäni
paljon paremmilta kuin ulkomaiset.
--
#######################################
Kääk! Oletko nähnyt kamalampaa sigua?
#######################################
Tommi M.
2005-10-26 17:30:42 UTC
Post by unknown
Joka tapauksessa tämä Nightwishin uudempi tuotanto on hirvittävää
radiosoittopaskaa.
joo, ne on "myyny sielunsa" ja "unohtanu oikeen musan"?

Kuuntelin Nightwishia joskus -98 provinssirockissa jollain pikkulavalla. En
pitänyt silloin, enkä kyllä vieläkään..
Jarno Laivola
2005-10-26 22:11:01 UTC
Post by unknown
Joka tapauksessa tämä Nightwishin uudempi tuotanto on hirvittävää
radiosoittopaskaa.
Makuja on tietty monenlaisia. Itse pidän Once-levyssä siitä, että vaikka
aloitankin kuuntelemalla ns. sinkkuhittejä tai "radiosoittopaskaa" eli max.
4..4,5 minuuttisia kappaleita, huomaan yllättäen soiton liukuneen kuin
huomaamatta kauemmas soittolistoilta. Vai ovatko esim. Creek Mary's Blood
(8:30) tai Ghost Love Score (n. 10:00) saaneet kovastikin radiosoittoa?

Kiisto: Ovathan ne voineet saadakin. En kuuntele ollenkaan radiota.
t: JaRNo
George Saraiste Jr.
2005-10-25 22:39:20 UTC
..."Näkemystä" sen sijaan ei opi missään
musiikkiopistossa, valitettavasti!
Eikä edes 'valitettavasti', vaan helvetin hyvä niin, ettei sitä voida
opistoissa oppia. Elämä opettaa, ja 'siperia'.
Post by Anssi Kanninen
Mieheni oli se, joka auttoi saamaan ääneni kuuluviin?
= alkoi esittämään jotain "typeriä" vaatimuksia?
Sepä se. Liian moni muusikko on alkanut kuunnella puolisonsa
"viisaita" neuvoja, ja ura onkin ollut sitten gudbai siinä samassa.
Post by Anssi Kanninen
...sekä lukuisat fanini.
Siis nimenomaan Tarjan faneja eikä bändin faneja ;-)
Hyvä huomio Jukka. Mainiosti tuosta paistaa julki, että T.T. ei edes
itse huomaa/tajua itsekeskeisyyttään.

--gs--
juhana
2005-10-26 06:39:52 UTC
Post by George Saraiste Jr.
Post by JukkaK
= alkoi esittämään jotain "typeriä" vaatimuksia?
Sepä se. Liian moni muusikko on alkanut kuunnella puolisonsa
"viisaita" neuvoja, ja ura onkin ollut sitten gudbai siinä samassa.
No... Jos poikien kirjettä lukee, niin karrkoidusti pojat haluavat olla
"taiteilijoita", joille "musan tekeminen on tärkeintä" ja tarja haluaa olla
viihdeammattilainen, joka haluaa tulostaa ulos mahdollismman paljon uran
huippupikkin aikana.

Molemmat ovat täysin OK kantoja, mutta totta ettei niiden yhteensovittaminen
oikein luonnista.

Pojat = "taiteilija"
Heidän urallaan tämä on itsestään selvyys, sillä he ovat musiikintekijöitä.
Bändin suosiso ennen pitkää loppuu (näin käy kaikille pändeille), mutta
musiikin tekijöinä heillä on parempi ura NW:n jäknee, mikäli heillä on
uskottavuutta "taiteilijoina"

Tarja = Rahaa
Tarjan uralla on tärkeää menestyä kaupallisesti. Nyt kun rahaa voi
ulosmitata, tulee se tehdä, koska myöhemmin ei ehkä ole tilaisuutta. Tarja
on laulaja, hänen ammattinas on viihdeesiintyjä. Uran piikissä pitää tehdä
leipää tulevaisuutta ajatellen. Oopera laulajana TArja ei ole kaksinen,
Pop/Heavy lauajan mainio

Molempien ura tulee jatkumaan, ja veikkaan myös menestymään. Tarjan ura
Tarja Turunen Laulaja, on taatusti pitempi kuin poikein NightWish, mutta
erikseen NW:n joskus hajottua Holopaisella ainakin on uraa jäljellä musiikin
tekijänä.
Sampo Smolander
2005-10-26 20:54:30 UTC
Post by juhana
Tarja = Rahaa
Jos noin, niin minkä ihmeen takia TT sitten haluaa tehdä noita
klassisen musiikin esiintymisiä ja joululaulukiertueita?

Luulisi että niistä tienaa selvästä vähemmän kuin naitsissi-puuhista?
Sampo Smolander
2005-10-26 22:29:16 UTC

Luulisi että niistä tienaa selvästä vähemmän kuin naitvissi-puuhista?
Samu Wikstedt
2005-10-27 06:02:19 UTC
Post by Sampo Smolander
Post by juhana
[...]
Yksinkertaista:

Nightwish keikkapalkkiot = x euroa

Omat keikat = y euroa

kokonaistulot x+y euroa

x+y > y

Sitten muistetaan että ilman Nightwishia y tuskin olisi niin iso kuin
nykyisin. Ja Nightwish tulojahan voi yrittää kasvattaa vaikka vaatimalla
mukavaa palkankorotusta, vaatimusta voi tehostaa vaikka uhkaamalla
lähteä bändistä -mikäli uskoo olevansa korvaamaton bändille. Tässä on
miinuspuolena se että bändin muut jäsenet saattavat reagoida tyyliin:
"senkun menet"...
--
Samu Wikstedt +358(0)50-4869184
samu.wikstedt (at) saunalahti.fi
-vita est bios-
JiiHoo
2005-10-25 21:53:24 UTC
Post by JukkaK
Moi,
Post by Anssi Kanninen
[...]
Kyllä kai bändissä nyt jonkinlainen keskinäinen kunnioituskin pitäisi
olla. Minusta ottivat Tarjan aika vakavasti, koska antoivat sille
potkut. Jos suhtautuminen olisi ollut ihan hälläväliä, niin eihän ne
olis välittänyt yhtään mitään mitä se touhuaa kunhan tulee paikalle
laulamaan kun on tarvis.
--
#######################################
Kääk! Oletko nähnyt kamalampaa sigua?
#######################################
Atro Tossavainen
2005-10-26 10:26:58 UTC
Post by JukkaK
Jos ollaan tekemässä heviä, niin en minäkään välttämättä ottaisi
oopperalaulajaopiskelijaa kovin vakavasti ainakaan jos puhutaan
"taiteellisista linjauksista".
Pitääkö tämä tulkita siten, että Tarjan olisi pitänyt jättää hakematta
opiskelemaan Sibelius-Akatemiaan?

Päästäänkö tästä pidemmälle vietynä siihen jo kauan sitten esitettyyn
ideaan, että kaikenlainen koulutus on pahasta rock-uskottavuudelle?

A.
Dr. Rock
2005-10-26 14:52:29 UTC
Post by Atro Tossavainen
Post by JukkaK
[...]
No, kaikenlainen koulutushan on ylipäätään pahasta, paitsi tietysti
lahjattomille (jotka koulutuksen saaneinakin ovat toivottomia tapauksia)...
JukkaK
2005-10-26 15:31:47 UTC
Moi,
Post by Atro Tossavainen
Pitääkö tämä tulkita siten, että Tarjan olisi pitänyt jättää hakematta
opiskelemaan Sibelius-Akatemiaan?
Ei tietenkään.
Post by Atro Tossavainen
Päästäänkö tästä pidemmälle vietynä siihen jo kauan sitten esitettyyn
ideaan, että kaikenlainen koulutus on pahasta rock-uskottavuudelle?
Edelleenkään ei tietenkään, mutta hyvä soittotaito/laulutaito ei vielä ole
minkäälainen tae sille että omaisi syvempää ymmärtämystä siitä musiikista
mitä on tekemässä. Joskus "koulutetut" erehtyvät luulemaan tietävänsä kaiken
myös ns. "taiteellisesta" puolesta vaikka ei olisi mitään hajua mistä
loppujen lopuksi on kysymys.

Sitä paitsi onhan NW:n/Tarotin Marcollakin pitkät musiikkiopinnot takanaan
ja on kuitenkin Suomen ykköshiivimies! Ja on kai ne muutkin hemmot jotai
kirjekursseja käyneet ;-)

JukkaK
Atro Tossavainen
2005-10-27 09:06:36 UTC
Post by JukkaK
Post by Atro Tossavainen
Pitääkö tämä tulkita siten, että Tarjan olisi pitänyt jättää hakematta
opiskelemaan Sibelius-Akatemiaan?
Ei tietenkään.
Noniin.
Post by JukkaK
Post by Atro Tossavainen
[...]
Ei tietenkään, mutta kirjoitus, jota kommentoin, tuntui sisältävän sen
ajatuksen, että musiikkikoulutus olisi peräti este sille, että ymmärtää
mitä on tekemässä, mikä tuntuu aika älyttömältä ajatukselta.

A.

Yama
2005-10-25 23:48:02 UTC
Anssi Kanninen <***@iki.fi> wrote:
: Aloitetaanpa uusi ketju tälle keskustelulle. Pitäytykäämme aiheessa, ok?

: http://www.tarjaturunen.com/fi/tarjankirje.html

: Tässä kopio tekstistä siltä varalta, että ko. nettisivusto menee tukkoon:

Eipä tuossa nyt mitään ihmeellistä sanota. Myöntää sentään että bändin
sisällä on ollut riitoja. Oikeastaan Turusen kirje on jopa maltillisempi
kuin odotin. Kieltämättä tuo Nightwishin avoin kirje oli hiukan myrkyllisen
oloinen, välien on täytynyt olla todella tulehtuneet. En kyllä ymmärrä miksi
joka välissä pitää korostaa että Turunen oli bändin ainoa nainen. Big fuckin'
deal. Ihan kuin kukaan miesmuusikko ei olisi ikinä saanut fuduja samaan tyyliin.
Jape
2005-10-26 05:21:52 UTC
Post by Yama
[...]
Maltillinen tai mitä hyvänsä mutta mun mielestä tarja ei edes yritä kieltää
holopaisen kirjeessä väitettyjä asioita. Vinkuu vaan kun ne on tuotu
julkisuuteen.
juhana
2005-10-26 06:43:43 UTC
Post by Jape
Maltillinen tai mitä hyvänsä mutta mun mielestä tarja ei edes yritä kieltää
holopaisen kirjeessä väitettyjä asioita. Vinkuu vaan kun ne on tuotu
julkisuuteen.
Eli ei sorru henkilökohtaisuuskiin kuten poijaat? Oliko sinun mielestäsi
julkien kirje ja henkilökohtaisuuksiin meno julkisuudessa korrekti tapa?

Määkin tykkäisin kun saan potkut, niin työnantaja laittas nettisivulle
henkilökohtasuuksiin menevää päänaukomista kaikkien luettavaksi. not.

Toki julkisuuspeliähän tämä tieytysti Jos poijaat olisi vaan ilmoittaneet
että "potkut" olisi aseet julkisuuspeleissä annettu Tarjalle. No nyt näin
päin, ja Tarja nostaa mediataktisesti itsensä moraalisesti yläpuolelle
menemättä henkilökohtaisuuksiin. Miten olisi käynyt jos Tarja olisi saanut
ensin suunvuoron? Sitä kait poijaat pelkäs...
Marko Poutiainen
2005-10-26 11:38:02 UTC
Post by Jape
Maltillinen tai mitä hyvänsä mutta mun mielestä tarja ei edes yritä kieltää
holopaisen kirjeessä väitettyjä asioita. Vinkuu vaan kun ne on tuotu
julkisuuteen.
Samaa ajattelin minäkin, kun luin tuon kirjeen. Minusta kirjeen tyyli oli
erittäin tarkkaan mietitty.
--
Marko Poutiainen | These are my principles.
***@paju.oulu.fi | If you don't like them, I have others.
http://www.toffeeweb.com | -Groucho Marx
TBone
2005-10-26 14:50:16 UTC
Post by Marko Poutiainen
Post by Jape
[...]
Kukahan sen on kirjoittanut?

TBone
Marko Poutiainen
2005-10-26 14:55:02 UTC
Post by TBone
Post by Marko Poutiainen
Samaa ajattelin minäkin, kun luin tuon kirjeen. Minusta kirjeen tyyli oli
erittäin tarkkaan mietitty.
Kukahan sen on kirjoittanut?
Nudge nudge say no more.
Petri Lopia
2005-10-26 08:56:07 UTC
Post by Yama
[...]
Tai ehkä tuosta Tarjan potkuista haluttiinkin näyttävä mainostempaus?
Ja siinähän on hyvin onnistuttu, kun jopa uutisista kuulee Nightwishista...
--
Petri Lopia
http://www.petrilopia.net/
http://www.petrilopia.net/testgal/ <- Valokuvia salamoista
s***@yahoo.com
2005-10-26 05:54:28 UTC
Lohdutuksen sanaa Tarjalle ja muille suomalaisille

Lisää potkuja: miehittäjä-Ryssä ulos alueiltamme?

http://nightwishdreams.blogspot.com/ More Nightwishes

Irakin sotaa käytetään komuvalheisiin

Faktaa on että hinta olisi vielä suurempi, jos Ryssä olisi saanut
liki monopolin saadessaan haltuunsa Irakin öljyvarat Saddamin kanssa
tekemänsä sopimuksen mukaisesti. Onneksi Bush tuli väliin.

Bensanhinnasta suurin osa on veroja, joita voitaisiin pudottaa
roimasti, jotta kansalaisten kulutuskysyntä ja säästöt
ohjautuisivat muuhunkin kuin liikkumisestaan maksamiseen.

Onneksi jotain ilouutisia loskakauden keskellä:

Nightwish siirtynyt aluepalautusten tielle

Occupied territories back to Finland = Real Nightwishes

http://nightwishboobs.blogspot.com/ spasiba = Kiitos
Jape
2005-10-26 06:42:38 UTC
<***@yahoo.com> kirjoitti
viestissä:***@g44g2000cwa.googlegroups.com...
[...]

Voiko kenenkään kieli olla noin syvällä ääliö bushin perseessä? Varo ettet
putoo sinne kokonaan.
Kalevansoturi
2005-10-26 09:35:04 UTC
Onkohan se "Japen" pää kuinka syvällä miehittäjä-Ryssän
perseessä?

Ei taida Jape tietää tosiasioita öljymarkkinoilta - tämä ei ole
kysymys, vaan faktaa, kuten aluepalautustarpeemme
http://www.kavkaz.fi/tavoitteet.html

Ulkoasiainministeriön erillislausunnollaan hyväksymät tavoitteemme:

Yhdistyksen nimi:

Moskovan keskushallinnon eli Neuvostoliiton ja Venäjän Federaation
kansanmurhien ja sotarikosten korvaus- ja totuusyhdistys r.y.

Sääntöjen 2 §:stä Tarkoitus ja toiminta:

1. Vaadimme tunnettujen ja tiedettyjen "neuvostopartisaanien"
luovuttamista Suomeen tuomioharkintaa varten epäillyistä
sotarikoksistaan Suomea ja suomalaisia kohtaan.

2. Vaadimme Suomelta ryöstettyjen ns. sotakorvausten eli
ryöstösaaliin takaisinmaksatusta kaikkine pääomineen ja laillisine
korkoineen, sekä miehitettyjen alueidemme palautusta välittömästi
ja siinä yhteydessä 14.10.1920 Tarton rauhansopimuksen
uudelleenratifioimista kaikkine artikloineen.

3. Vaadimme Moskovan alueen edustajilta eli Kremlin hallinnolta
täysimittaista sotakorvausrahastojen synnyttämistä, siinä
mittakaavassa kuin mitä Saksa ja Itävalta ovat tehneet toisen
maailmansodan jäljiltä.

4. Vaadimme Tsetsenian kansanmurhaan 1994-1996 ja vuodesta 1999
uudelleen käynnistetyn kansanmurhan ja joukkotuhon Moskovan Kremlin
hallinnon vastuullisia kuten esim. Vladimir Putinia Haagiin
syytettäviksi samoilla perusteilla, kuin Slobodan Milosevicia
esikuntineen. Viittaamme mm. Jelena Bonnerin lausumiin Timo
Hämäläisen artikkelissa "SIVUSILMIN" HS:ssa 1.3.2001 s.B7: "Jelena
Bonner ja Venäjän demokratia": "Uuden Venäjän suurin turmio ja
häpeä ovat kaksi Tsetsenian sotaa ja Tsetsenian kansan tosiasiallinen
kansanmurha". Mahdollisuuksien mukaan pitää Tsetsenialle taata sen
kansalliset rajat sen mukaan mitä ne olivat ennen Stalinin
hirmutöitä ja etnisiä karkoituksia 1940-luvulla, sekä korvauksia
ko. silloisista ihmisoikeusrikoksista nykyiseltä Moskovan oblastin eli
alueen Kremlin hallinnolta vähintään samassa mittakaavassa, kuin
Saksa on maksanut Kolmannen Valtakunnan vainokohteille ja heidän
omaisilleen.

5. Kremlin hallinnoimat ulkomaiset rahavarat ja sijoitukset vaadimme
jäädytettäviksi, kunnes sitova poliittinen ja juridisesti pätevä
sopimus on tehty korvausrahastosta eri kansallisuuksien hyväksi
vastaavallalailla, kuten ns. Kolmannen Valtakunnan ajan
pakkotyöläisille v. 1999. Neuvosto-Venäjän perikunta ei ole
maksanut vielä mitään sotarikoksistaan ja miehityksistään, vaan on
päätynyt tekemään uusia Tsetseniassa.

6. Kulttuuriperinnön vaaliminen tuleville sukupolville kokonaisessa
ja ehyessä Suomessa, samoin kuin muillakin Kremlin rikoksista
kärsineillä kohteilla ja kansoilla ilman leninismi-stalinismin ja
isovenäläisyyden rikosten hyväksyntää ja miehitystä.

Viitteet:
Ulkoasiainministeriön lausunto HEL1011-13
Yhdistysrekisterin Rek.nro. 188.193

Lisää potkuja: miehittäjä-Ryssä ulos alueiltamme?

http://nightwishdreams.blogspot.com/ More Nightwishes with Petsamo,
Salla, Kuusamo, Karjala ja Suomenlahden saarien kera
putoo sinne kokonaan.
Jape
2005-10-26 10:33:09 UTC
Pyydän anteeksi. Lainasin liikaa edellistä tekstiä.
Tarkoitus oli kritisoida ainoastaan ajatusta bushista jonain
maailmanparantajana.
Pentti Lajunen
2005-10-26 09:53:08 UTC
Post by Jape
Voiko kenenkään kieli olla noin syvällä ääliö bushin perseessä? Varo ettet
putoo sinne kokonaan.
Bushin persettä enemmän mua kiinnostaa, mahtaako maailmassa olla
mitään aihetta, joka EI liittyisi Karjalaan ja aluepalautuksiin?
--
Paikka on varattu
vali deille
an uksille
PenttiL
2005-10-26 07:25:13 UTC
No ei siinä sitten auta muu kuin mennä Tarjan työkkäriin vaan. Uusi kirja
voi kyllä tällä loppuvuoden buffailulla myydä jouluksi kohtuullisen hyvin.
Kiinnostavaa olisi tietää, miten jo sovittujen yhteisesiintymisten käy. Kun
noilla maailmanluokan artisteilla tuppaavat olemaan keikkkakalenterit
yleensä täynnään jo vuosiksi eteenpäin. Jos joku siitä rivistä karkaa kesken
leikin, niin suuria ovat olleet korvaukset tai ainakin takkiin tulee
jollekin ja lujaa. Tai eikö tällä bändillä todellakaan poikeuksellisesti
ollut yhtään yhteistä keikkaa eikä levytyssopimusta buukattuna. Jos ei
ollut, niin kovin hyvin on salassa pidetty...?

-Pena
Tarja
JukkaK
2005-10-26 07:53:09 UTC
Moi,
Post by PenttiL
Post by PenttiL
[...]
Höpö höpö!

Sopparit tehdään bändin kanssa, eikä bändin jäsenten kanssa. Bändi voi
täysin vapaasti muuttaa kokoonapanoaan tai vaikka ohjelmistoaan tai mitä
vaan. Eli bändin kannalta tulevaisuuden sitoumusten kanssa ei käy
mitenkään. Tokihan jos "tilaaja" välttämättä halusi bändin Tarjan kanssa,
niin voi sitten vaikka peruuttaa sopimuksen omalta osaltaan. Riippuu sitten
ehdoista ja yksityiskohdista joutuuko korvaamaan jotain tuosta
peruutuksesta. Bändi ei ainakaan mitään joudu korvaamaan, menettää vain
mahdolliset peruuntuneet keikkatulot tms.
Post by PenttiL
Tai eikö tällä bändillä todellakaan poikeuksellisesti
ollut yhtään yhteistä keikkaa eikä levytyssopimusta buukattuna.
Keikkatauolle jäädessään ja kun uuden levyntekokin alkaa vasta vuoden
päästä, niin uskoisin että seuraavalle kiertueelle ei ole vielä keikkoja
myyty.

JukkaK
PenttiL
2005-10-26 09:26:31 UTC
Post by PenttiL
Moi,
Post by PenttiL
[...]
Jahhah, että oikein näin pitkälle oli nämä "potkut" mietitty, hmmm...;-)

-Pena
Mikko Järvinen
2005-10-26 09:54:46 UTC
Post by JukkaK
[...]
Miten nuo muuten oikeasti toimivat nuo sopimukset bändien kanssa,
tietääkö kukaan oikeasti? Bändihän ei(?) ole sellainen oikeushenkilö,
kuten vaikkapa yritys, joten sitä ei voi ajaa konkurssiin, vaan se
korkeintaan lakkaa olemasta? Mitä tapahtuu jos kaikki jäsenet eroavat?
Mikko Järvinen - ech at iki dot fi - http://www.iki.fi/ech/
JukkaK
2005-10-26 15:23:26 UTC
Moi,
Post by Mikko Järvinen
[...]
Keikkasopimukset tehdään tyypillisesti järjestäjän ja esim. ohjelmatoimiston
välillä, jolla sitten taas on oma sopimus bändin kanssa...jos on.
:-)Keikkasopimuksessa ei tyypillisesti oteta mitenkään kantaa bändin
kokoonpanoon, joten sen muuttuminen ei aiheuta mitään korvausvelvollisuutta.
Ainoa asiaan kenties liittyvä pykälä on, että bändin hajoamisesta (=kaikki
eroaa) ei synny korvausvelvoitetta ohjelmatoimistolle. Joten jos siis
kokoonpano muuttuu, niin jo tehdyt sopimukset ovat edelleen päteviä.
Mahdolliset tappiot jäävät järjestäjän harteille, paitsi jos on
prossakeikka, niin yleisökato tuntuu myös bändin lompakossa.

JukkaK
Sami-Pekka Haavisto
2005-10-26 08:23:41 UTC
Post by PenttiL
[...]
Tämä ajoitus oli valittu juuri siksi, että perjantaina päättyi puolitoista
vuotta kestänyt maailmankiertue, joka siis vedettiin kunnialla loppuun, ja
sen perään oli joka tapauksessa suunnitelmissa parin vuoden tauko.
Aiemminkin taukoja on pidetty, enimmäkseen ilmeisesti Tarjan muiden
suunnitelmien vuoksi. Todennäköisesti kengän heilahtaminen on ollut
tiedossa tarpeeksi kauan etukäteen, että tuo päätöskeikka järjestettiin
samalla komeaksi ja DVD:llekin taltioitavaksi päätökseksi yhteistyölle
Tarjan kanssa. Levydiilinkin voisi veikata olevan jos ei nyt yksin
Tuomaksen niin ainakin firman nimissä, ja firman osakkaaksihan Tarja ei
halunnut, muut bändin jäsenet siinä kyllä mukana ovat.
--
Sami-Pekka Haavisto "The more it stays the same the less it changes."
***@iki.fi
http://www.iki.fi/sph/
Pentti Lajunen
2005-10-26 09:55:51 UTC
Post by PenttiL
[...]
Nehän toitotti jo pitkään etukäteen kuinka he jäävät nykyisen
maailmankiertueen jälkeen parin vuoden keikkatauolle. Kiertueen
viimeinen keikka oli Helsingissä, jonka jälkeen ojennettiin erokirje.
Jape
2005-10-26 09:27:18 UTC
Tuolla toisaalla kerrottiin että marazello, vai mikä vittu se oli, olisi
yrittänyt kaapata Nightwishiä omaan yhtiöönsä.
Markus
2005-10-26 10:03:33 UTC
Post by Jape
Tuolla toisaalla kerrottiin että marazello, vai mikä vittu se oli,
olisi yrittänyt kaapata Nightwishiä omaan yhtiöönsä.
Ja olikos jotakin lähdettä / linkkiä mainita, muuten tuollainen heitto on
täysin tyhjänaikainen.

Markus
Jape
fbk.